Bestuur en dienstverlening

Dienstverlening

Wat gaan we daarvoor doen?

  • We werken continu aan verbetering van onze dienstverlening volgens de vijf pijlers van de visie Dienstverlening:
    • onze dienstverlening draait om mensen;
    • digitaal waar het kan;
    • met ons is het eenvoudig zaken doen;
    • onze dienstverlening is snel en goed;
    • we werken als één organisatie.
  • In 2024 werken wij verder aan digitale toegankelijkheid en inclusie. De hoofdwebsite krijgt na de aanbesteding een nieuwe look & feel en content wordt in begrijpelijke taal omgezet om te kunnen voldoen aan de wettelijke verplichtingen.
  • De impact van nieuwe wet- en regelgeving op de inrichtingseisen voor de digitale dienstverlening brengen wij in kaart om uiterlijk in 2026 te kunnen voldoen;
  • We ontwikkelen een beleid dat ervoor zorgt dat we op verschillende kanalen met onze klanten kunnen communiceren, om te voldoen aan de nieuwe wetgeving voor elektronische overheidscommunicatie.

De wetgeving wordt steeds bepalender voor de inrichtingsvereisten van de digitale dienstverlening door de komst van o.a. de Wet digitale overheid (WDO) en verschillende Europese richtlijnen.
De meeste wetten moeten uiterlijk in 2026 geïmplementeerd worden.
Compensatie vanuit het Rijk hiervoor is niet te verwachten en volledige invoering in 2026 lijkt dan ook niet haalbaar. De impact en fasering van deze ontwikkelingen wordt in 2024 bezien.

Deze pagina is gebouwd op 12/07/2023 10:27:43 met de export van 11/22/2023 15:49:00